Играй докрай

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Ревю: Картите в Убийства в трите кралства / Sanguosha

Това е допълнение към ревюто на Katshi за Sanguosha / Убийства в трите кралства.

Кратко обобщение на видовете карти

Имаме си такива с роли, жизнени точки, персонажи и карти за тестето, с помощта на което протича играта.

1. Какво представляват ролите?

Ролята е вашата истинска самоличност. Тя може да бъде император, довереник, бунтовник и таен предател. Всеки един играч знае само собствената си самоличност, освен императорът. Той е известен на всички. Когато някой от играчите умре, едва тогава се разкрива неговата истинска самоличност. А кой за какво се бори?

ИМПЕРАТОРЪТ

Негова цел е да оцелее до самия край и да унищожи всичките си врагове, с други думи бунтовниците и предателите. Единственият, който е на негова страна, това е довереникът. Ако си императорът и по погрешка (или не) убиеш своя доверен човек, то ти моментално губиш всичките си карти (включително оборудванет, ако имаш такова). Това би те направило лесна мишена за враговете, така че внимавай!

ДОВЕРЕНИКЪТ

Той има честта да пази императорът с цената на живота си! Той е вечно предан и целта му е да опази монарха жив, помагайки му да се отърве от враговете си. Ако в играта императорът победи, дори довереникът му да умре преди това, победата е и негова.

БУНТОВНИЦИТЕ

Те се борят да свалят властта, или с други думи, тяхната цел е да убият императора. Тъй като се бунтуват срещу монарха си, а това е в разрез със закона, може да се досетите, че има награда за главите им! Ето защо, ако някой успее да убие бунтовник, той моментално тегли три нови карти от тестето.

ПРЕДАТЕЛЯТ

В повечето случаи най-големият враг на монарха и онзи, който е най—близък до него. Доста често той играе двойна игра, опитвайки да заблуди императорът, че е единственият му лоялен служител, а накрая му забива нож в гърба. Целта на скрития враг е да разчисти пътя си до императора като убие всички в играта, а най-накрая задачата му е да убие самият император. Ако той е последният оцелял в играта, победата е негова!

Как се разпределят ролите?

При 3 играчи – император, 1 предател, 1 бунтовник
При 4 играчи – император, 1 довереник, 1 бунтовник, 1 предател
При 5 играчи – император, 1 довереник, 1 предател, 2 бунтовници
При 6 играчи(вариант А) – император, 1 довереник, 1 предател, 3 бунтовници
При 6 играчи(вариант Б) – император, 1 довереник, 2 предатели, 2 бунтовници
При 7 играчи – император, 2 довереници, 1 предател, 3 бунтовници
При 8 играчи (вариант А) – император, 2 довереници, 1 предател, 4 бунтовници
При 8 играчи (вариант Б) – император, 2 довереници, 2 предатели, 3 бунтовници
При 9 играчи – император, 3 довереници, 1 предател, 4 бунтовници
При 10 играчи – император, 3 довереници, 2 предатели, 4 бунтовници
При 11 играчи – император, 3 довереници, 2 предатели, 5 бунтовници
При 12 играчи(вариант А) – император, 4 довереници, 3 предатели, 4 бунтовници
При 12 играчи(вариант Б) – император, 4 довереници, 2 предатели, 5 бунтовници
Подсказва: Ако това разпределение не ви харесва, винаги можете сами да разпределите броя на ролите в играта.

2. Какво представляват жизнените точки?

Макар в тази игра да сте надарени воини и хитри стратези, все пак не сте безсмъртни. Тук идва и ролята на картите, които обозначават вашите оставащи точки живот. Всеки играч има карта с толкова точки живот, колкото е показано в горния ляв ъгъл на героя ви. Тя се поставя хоризонтално от дясно на вашия персонаж. По време на самата игра, ако някой изгуби точка живот, трябва да закрие една от тези върху картата си, за да е нагледно колко още му остават. (вижте СНИМКА2 за по-ясно)
Внимание: Когато играчът изгуби и последната си точка живот, той е на ръба на смъртта. В този миг първо се чакат останалите играчи, ако някой то тях реши да го спаси, а накрая се стига до умиращия. Ако той бъде спасен, си връща 1 точка живот. Ако ли не, то героят му умира и е вън от играта, а всичките му карти отиват в гробището.

3. Какво представляват персонажите?

Всеки играч ще притежава съответен персонаж от тестето, който ще му дава конкретни способности. Това да притежаваш някаква своя уникална способност, доста помага по време на игра.
Персонажите се делят на 4 групи в зависимост към коя страна спадат:

  • кралство У (зелените),
  • кралство Шу (червените),
  • кралство Уей(сините)
  • и т-нар. „герои“ (сивите), които воюват под много знамена и затова нямат конкретна страна (феодал), на която да са верни.

Кралствата, както и персонажите в играта са съществували в историята, затова дори способностите на героите често пъти са вдъхновени от техните велики постижения, чрез които са били запомнени. Тъй като тестето с персонажи е голямо, тях ще срещнете в отделна тема.
Може би сте забелязали, че на някои персонажи рамката около героя е златна. Това е така, защото те са персонажите-владетели и са пригодени за ролята на император. Това значи, че императорът може да избира и от тях, освен герои, изтеглени на случаен принцип.
Важно: По принцип няма голямо значение с герой от коя страна ще се биете, но ако сте довереник на императора, тогава е по-добре да изберете персонаж от същата страна. Така ще имате по-големи възможности да му помагате и да сформирате силно комбо срещу враговете си!

4. Какви са останалите карти в играта?

Стигнахме до частта, в която ще обясним какво представлява игралното тесте на „САН ГУО ША“. Като начало може да разграничим 4 вида карти: Основни, помощни, предстоящи и оборудване. Следва да ви обясня какъв е ефекта на всяка една карта.

ОСНОВНИ КАРТИ

Основните карти са 3 вида (6, ако броим разширенията към играта).
(Виж снимката по-горе! Обясненията текат отляво-надясно)

„АТАКА!“ – С тази карта посочвате един играч на достъпно разстояние и го атакувате. Ако той не се защити, му нанасяте 1 точка вреда.
Важно: Имате право да атакувате някого само веднъж на всеки ход!

„ЗАЩИТА“ – Всеки път, когато ви атакуват, трябва да изкарате една такава карта, за да избегнете вражеската атака. Тя действа и като защита срещу „Дъжд от стрели“.

„ПРАСКОВА“ – Това е лечебен плод, чрез който героя ви си възвръща 1 точка живот. Имайте предвид, че ако сте с максимума си живот, не можете да си добавяте още!
С праскова можеш също да спасиш както себе си, така и някой друг, който е на ръба на смъртта.

Разширения към основните карти:

„ГРЪМОТЕВИЧНА АТАКА“ – Действа като обикновена атака, но нанесената вреда е с елемент мълния.

„ОГНЕНА АТАКА“ – Действа като обикновена атака, но нанесената вреда е с елемент огън.

„АЛКОХОЛ“ – Тази карта се използва по два начина:

  1. В комбинация с карта атака се получава т.нар. „пияна атака“. Ако мишената на тази атака не успее да се защити от нея, губи цели 2 точки живот!
  2. Самостоятелно може да ползваш картата, за да се спасиш от ръба на смъртта. За разлика от прасковата, с алкохол може да спасиш единствено себе си!

ПОМОЩНИ КАРТИ

Те са 10 (12, ако броим разширенията към играта).
(Виж снимката по-горе! Обясненията по картинката текат отляво-надясно)

„ВАРВАРИ“ – Ако някой играе с тази карта, останалите играчи трябва да се защитят от варварите, като изкарат по една „Атака“ или „Анулиране“.

„ДЪЖД ОТ СТРЕЛИ“ – Ако някой играе с тази карта, останалите играчи трябва да се защитят от стрелите, като изкарат по една „Защита“ или „Анулиране“.

„ДУЕЛ“ – Ако играеш с тази карта, трябва да избереш един играч, който да предизвикаш на дуел (без значение на какво разстояние е от теб). Мишената ти е принудена да изкара „Атака“, но ако го стори, ти също трябва да отвърнеш с „Атака“. Това продължава, докато един от двама ви остане без повече „Атака“ карти и загуби 1 точка живот.

„КРАЖБА“ – Ако играеш с тази карта, трябва да избереш един играч на физическо разстояние 1 от теб, след което може да откраднеш една от картите му (независимо дали е от ръката или полето на героя му). Въпросната карта отива в твоята ръка и ако решиш, може да я използваш веднага.

„РАЗРУШАВАНЕ“ – Избираш един играч (без значение разстоянието) и избираш една от неговите карти (независимо дали е в ръката или полето на героя му), след което въпросната карта отива в гробището.

„ТЕГЛИ 2“ – Който играе с тази карта, тегли 2 нови карти от тестето.

„РЕКОЛТА“ – Ако играеш с тази карта, трябва да изкараш от тестето толкова карти, колкото живи играчи има в играта. Картите се поставят с лице нагоре и всеки избира по една, която взима за себе си (пръв, естествено, е играчът, който е изкарал „Реколта“-та).
Подсказка: Ако не искате даден играч да взема нова карта чрез „Реколта“, то може да изкарате „Анулиране“ за него, преди да я е взел.

„ПОРЪЧАНО УБИЙСТВО“ – Играейки с тази карта, можеш да избереш който и да е играч с оръжие и да го принудиш да атакува някой друг (на достъпно разстояние). Ако той не може или не иска да атакува дадения играч, ти получаваш неговото оръжие!

„ПРАСКОВЕНА ГРАДИНА“ – Който играе с тази карта, връща по една точка живот на всички живи играчи (включително себе си).
Подсказка: Ако не искате даден играч да си върне точка живот чрез „Прасковена градина“, то може да изкарате „Анулиране“ за него.

„АНУЛИРАНЕ“ – С тази карта можете да предотвратите действието на всяка една от помощните карти (в това число и предстоящите карти), дори да не е по време на вашия ход!

  • Дори „Анулиране“ сама по себе си може да бъде неутрализирана с друга карта „Анулиране“.
  • Предстоящите карти могат да се анулират единствено преди фаза „Съд“ на съответния играч!

РАЗШИРЕНИЯ:

„ПОЖАР“ – Избираш един играч, който е принуден да покаже една от картите си (трябва да бъде видима за всички в играта). Ако ти имаш карта със същата боя (например спатия), може да я хвърлиш в гробището и да нанесеш огнена вреда на мишената си! Тогава той губи 1 точка живот.

  • „Пожар“ не може да бъде използвана, ако мишената ти няма карти в ръцете си!

„ЖЕЛЕЗНИ ВЕРИГИ“ – Доста интересна карта, която ви позволява да свържете 2 и играча с вериги.
Как става това? Просто играете с тази карта и посочвате кои двама искате да свържете. След това те трябва да обърнат своите карти с персонажи в хоризонтално положение, за да се знае, че са свързани с вериги.

Какво се случва със свързаните играчи? В мига, в който някой от тях получи огнена или гръмотевична вреда, то другия незабавно поема същата загуба върху себе си! (това е невъзвратимо) Когато вече всички играчи, които са били свързани заедно, са поели загубата, веригите се късат и те са отново свободни (и съответно връщат персонажите си във вертикално положение).

Кои карти нанасят за огнени и гръмотевични щети?
„Огнена атака“, „Гръмотевична атака“, „Пожар“, „Мълния“

  • Карта „Железни вериги“ може да се играе и за да освободите двама вече свързани играчи (преди да са пострадали)!
  • Ако не искаш да играеш с тази карта, след като я изтеглиш, имаш правото да я смениш за друга, без да прилагаш ефекта ѝ!

Подсказка: Ако не искате да бъдете свързан с вериги към някого, просто изкарайте карта „Анулиране“, срещу „Железни вериги“. Другият начин да се освободите, е ако вие (или друг играч) изкарате нова карта „Вериги“.

Важно: Няма лимит колко играча могат да са свързани с железните вериги! Може да играете с няколко карти „Железни вериги“ и с всяка една да свържете по 2 играча. Както казах – няма лимит, а накрая всички под влиянието на веригите го отнасят.

ПРЕДСТОЯЩИ КАРТИ

Те отново се водят към помощните карти, но ефектът им е отложен във времето, затова са по-специални. Те са свързвани с т.нар. фаза на игралния ход – „Съд“.

„МЪЛНИЯ“ – Това е единствената карта, с която може не само да навредиш на останалите, но и на себе си. Нещо като руска ролетка.
Какво прави?
Който бъде ударен от гръм, моментално губи цели 3 точки живот!

Как се използва?
Първо трябва да поставиш мълнията в собственото си поле, над екипировката на героя си. Когато дойде следващия ти ход, ти ще си първия, който ще изпълни фазата „Съд“. Ако картата-присъда излезе пика от 2 до 9, то поздравления, удари те гръм! Ако ли не, мълнията се придвижва към следващия играч и така всичко се повтаря, докато един не бъде ударен от гръм и не изгуби 3 жизнени точки!

Как може да се отървеш от мълнията?

  1. Преди фазата „Съд“, може да използваш „Анулиране“. Така обаче се отърваваш само за конкретния ход! Мълнията продължава към следващия играч и рано или късно, пак ще се върне при теб!
  2. Всеки играч може да ползва „Кражба“ или „Разрушаване“, за да премахне (завинаги) мълнията от полето на друг играч (без своето собствено)!
    Подсказка: В играта може да има едновременно повече от една мълния! Това ще рече, че онзи, който ги е поставил, е пълен садомазохист (или просто обича шоу да става и да държи всички на нокти)!

„ПЛЕН“ – Тази карта може да принуди даден играч да пропусне своята фаза „действие“. Това означава, че по време на хода му, той няма да може да изиграе картите си, но все пак ще има право да тегли и да използва например способностите на героя си!
Как работи?
Поставяш картата в нечие игрално поле и тя остава там, докато не дойде хода на мишената. Когато последното се случи, фаза „Съд“ трябва да бъде изиграна! Ако присъдата на играча НЕ е карта-купа, то той губи правото си в този ход да изиграе картите, които има.

  • Ако присъдата е карта-купа, то играчът не попада в „Плен“ и може да изиграе картите си!
  • След като фаза „Съд“ е изпълнена, картата „Плен“ отива в гробището!

„ГЛАД“ – Тази карта може да принуди даден играч да пропусне своята фаза „теглене“. Това означава, че по време на хода му, той няма да може да тегли нови карти от тестето, но все пак ще има право да изиграе онези, които има, както и да използва например способностите на героя си!
Как работи?
Поставяш картата в нечие игрално поле (играчът трябва да е на физическо разстояние 1 от теб) и тя остава там, докато не дойде хода на мишената. Когато последното се случи, фаза „Съд“ трябва да бъде изиграна! Ако присъдата на играча НЕ е карта-спатия, то той губи правото си в този ход да тегли нови карти от тестето.

  • Ако присъдата е карта-спатия, то играчът не попада в ефекта на „Глад“ и може да тегли нови карти!
  • След като фаза „Съд“ е изпълнена, картата „Глад“ отива в гробището!

ОБОРУДВАНЕ

Картите с оборудване биват коне, брони и оръжия! Те стоят в полето на вашия герой, но забележете, че не може да имате едновременно 2 оръжия, или пък 2 брони. За сметка на това може да ги сменяте, като старата ви придобивка ще отиде в гробището!
Важно: Конете и оръжията ви позволяват да променяте вашето положение/разстояние спрямо останалите играчи!

Как се измерва разстоянието? Играчите стоящи до вас са на разстояние 1 от вас и т.н. (виж СНИМКА8 горе). Конете променят разстоянието като ви доближават до останалите или ви дават възможност да се отдалечите от някой, за да не може той да ви атакува. Оръжията пък освен, че ви дават уникални способности, също така показват разстоянието, на което може да атакувате.

::КОНЕ::

Както виждате от картинката, в играта има 2 вида коне. Единият показва -1 разстояние, което означава, че с него вие ще сте физически близо до всеки един играч! Това ще ви помогне да използвате без ограничения и онези помощни карти, които изискват физическото разстояние да е 1. Вторият вид коне ви дават +1 разстояние, което ще рече, че физически вие се отдалечавате с 1 от останалите (тоест към сегашното ви разстояние от другите се добавя +1). Когато имате кон, който ви отдалечава от другите, това значи, че те не могат да ви атакуват без оръжие, което може да ви достигне.
*Не може да имате повече от един кон -1 или +1, но можете да имате едновременно един кон -1 и един +1!

::БРОНИ::

Всяка една броня в играта ви защитава по определен начин, но както пояснихме, не може да ползвате 2 брони едновременно. Броните са следните: (Виж снимката по-горе!, обясненията текат по картинката от ляво надясно)

„СРЕБЪРЕН ЛЪВСКИ ШЛЕМ“
Защита: Свежда щетите от всяка отделна атака до 1. (например, ако те удари гръм, ще изгубиш само 1, вместо 3 точки живот).
Екстра: Когато премахнеш лъвския шлем от полето на героя си (това включва, ако го смениш с друга броня), то моментално си възвръщаш 1 жизнена точка.

„ЧЕРЕН ЩИТ“
Защита: Докато си екипиран с него, картите „Атака“ с черна боя нямат ефект върху теб!

„ОСЕМТЕ ТРИГРАМИ“
Защита: Всеки път, когато имаш нужда от „Защита“, може да използваш този щит. Нужно е само да изпълниш извънредна фаза „Съд“ и ако картата-присъда е с червена боя, се брои автоматично за карта „Защита“!
*Ако картата-присъда се окаже черна, ти все пак трябва да използваш карта „Защита“, за да се защитиш.

„ДЪРВЕНА БРОНЯ“ (разширение към играта)
Тази броня е изключително интересна, защото може да е като нож с две остриета. От една страна тя те предпазва от ефекта на следните карти: „Атака“, „Варвари“, „Дъжд от стрели“. От друга страна обаче, ако бъдеш атакуван с елемент огън (това включва картите „Огнена атака“и „Пожар“ ), получаваш +1 точка вреда, заради тази броня.

  • Обърни внимание, че бронята също така не те предпазва и от атаки с елемент мълния, каквито са „Гръмотевична атака“ и „Мълния“.
  • Както е почти очевидно, тази броня е създадена само за игра с всички останали разширения, които присъстват в описанието.

::ОРЪЖИЯ::

Оръжията изпълняват 2 функции. Едната е, че показват разстоянието, на което може да атакувате, а другата е специалната способност, която ви дават.

  • Да се знае, че вие сами решавате дали да използвате силата на вашето оръжие. Изцяло пожелание е, така че може да се възползвате само от атакуващия им обхват.
    (Виж снимката по-горе!, обясненията текат по картинката от ляво надясно)

„АРБАЛЕТ“
Обхват: 1
Сила: Дава възможност да използваш повече от 1 карта „Атака“ на ход!

„НЕФРИТЕН МЕЧ“
Обхват: 2
Сила: Можеш да игнорираш бронята на мишената, която атакуваш.

„ДРАКОНОВО ОСТРИЕ“
Обхват: 3
Сила: Когато атакуваш даден играч и той се защити, можеш да продължи да го атакуваш (отнася се само за карта „Атака“). Това действие приключва, когато ти решиш, или докато играчът е неспособен да се защити, при което губи жизнена точка.

„ДВОЙКА МЕЧОВЕ“
Обхват: 2
Сила: Когато атакуваш персонаж от противоположния пол, му даваш следния избор: да хвърли в гробището една от своите карти (от ръката си), или да ти позволи да изтеглиш 1 карта от тестето.

  • Атаката ти е все пак в действие и играчът има нужда да се защити!
  • Обърнете внимание на думата „персонаж“ в описанието. Говорим за пола на персонажите, с които играчите играят!

„ЛЕТЯЩА АЛЕБАРДА“
Обхват: 4
Сила: Ако атакуващата ти карта е последната карта в ръката ти, можеш да избереш още до 2 играча (освен първата мишена), които да атакуваш едновременно!

„ЗМЕЙСКО КОПИЕ“
Обхват: 3
Сила: Когато се налага или искаш да използваш карта „Атака“, това оръжие ти дава право да използваш 2 карти (без значение какви са те) като „Атака“.

  • Това е полезно например, ако не ви се намира атакуваща карта, а ви е нужна такава.
  • Ако се ползва срещу играч с „Черен щит“, то двете карти трябва да са червени, за да се генерира атака, която да засегне мишената.

„МОЩНА БРАДВА“
Обхват: 3
Сила: Когато някой се защити от атаката ти, можеш да хвърлиш 2 карти (от ръката си) в гробището и да му нанесеш вредата, въпреки че той е изкарал карта „Защита“!

„ЦИЛИНСКИ ЛЪК“
Обхват: 5
Сила: Ако атаката ти коства вреда на мишената, можеш да убиеш и неговия/нейния кон (ако има такъв).

  • Ако мишената ти има 2 коня, трябва да избереш само 1, който да премахнеш.

„ЗАМРЪЗНАЛО ОСТРИЕ“
Обхват: 2
Сила: Ако мишената, която си атакувал, не успее/не пожелае да се защити, имаш следния избор:
– Да му костваш вредата.
– Да избереш 2 карти на жертвата (от оборудването или ръката) и да ги хвърлиш в гробището.

  • Ти решаваш кои карти на мишената си да отнемеш, но нямаш право да виждаш какви са картите в ръката му!

„ДРЕВЕН ЯТАГАН“
Обхват: 2
Сила: Ако атаката ти удари мишената и тя няма никакви останали карти в ръката си, губи допълнителна точка живот!

„ОГНЕНО ВЕТРИЛО“ (разширение към играта)
Обхват: 4
Сила: Когато атакуваш с обикновена „Атака“, можеш да я направиш огнена!

автор: Katshi

 

От Rise of Dice

Благодарим на Katshi за ревюто!

Форум на Sanguosha

Очакваме и вашите ревюта ТУК

Запиши се в списъка на Rise of Dice

Получавай безплатни материали и покани.

Научавай първи за най-яките предложения и промоции от нас.

Ще можеш да се отпишеш по всяко време. Ние мразим спама!

Close Menu
×
×

Cart